چک لیست سئو

ساخت وبلاگ


seo محلی یک کدام از مفاهیم نسبتا تازه سئو برای موتورهای کاوش میباشد که در‌این چک لیست سئو نوشته ی علمی قصد توضیح seo محلی چیست ، مفاهیم و … را داریم. موتورهای کاوش مثل گوگل جای جغرافیایی اشخاص را رسیدگی می نماید و بر حسب جای جغرافیایی حاصل خویش را برای یوزرها فهرست می نماید. محل و جای جغرافیایی اشخاص از روش IP کامپیوترها معین می‌شود، محل تجارت شما با رعایت نکات معمولی قابل انتخاب و تشخیص یوزرها است.

 

بهینه سازی محلی  Local سئو چیست؟

گوگل امروزه اعتنا بخش اعظمی به کاوش مطابق جای جغرافیایی و ارائه نزدیکترین سود به یوزرها را دارااست. چنانچه شما خدمت، سرویس ها و… را در محدوده ی خاصی از نقشه یا این که شهری اجرا دهید خوب میباشد از seo محلی به کار گیری فرمایید. برای مثال کاربری دنبال رستوران درغرب طهران میشود و پس از سرچ در گوگل لیست رستوران هایی که در گوگل شرایط مکانی شان تصویب گردیده لیست میشوند و به کاربر ارائه می‌گردد. یا این که مثالی دیگر مخاطبی دنبال شایسته ترین دانش سرا رانندگی در اصفهان سرچ می زند و لیستی از شایسته ترین دانشسرا های رانندگی اصفهان به وی نمایش داده میشود. او‌لین گام در بهینه سازی محلی تعیین عباراتی میباشد که نام شهر، جای و … در آن مصرف شده باشد و گام‌بعدی استعمال لغات گزینش گردیده در مکان مطلوب درون متن میباشد. به طبع استخراج لینک و پیوند های حقیقی و مطلوب از وبسایت های مرتبط و با دقت به عباراتی که بر روی آنان مقصود گذاری گردیده در seo محلی وب سایت شما اثر به سزایی میگذارد.

ایرادات متداول بهینه سازی محلی

برداشتن گام های غلط میتواند جايگاه تارنما شمارا کم کند و یا این که حتی موجب جریمه از طرف گوگل و پنالتی شدن تارنما شما خواهد شد، در‌این بخش به بعضا خطاها متداول در بهینه سازی محلی می‌پردازیم.

۱)عدم به کارگیری از کد تلفن شهر

اسم و اسم خانوادگی، نشانی، کد شهر یکی‌از خصوصیت های اصلی در مرتبه بندی جستجوی محلی است. در‌حالتی که هنگامی که شماره تلفن خویش را وارد وب سایت میکنید کد شهر را وارد نکنید یکی مفاد مفید در seo محلی را از دست داده اید.

۲)اضافه نکردن نشانی وب سایت

گوگل نشانی های پستی را شناسایی می نماید، درصورتی که در کاغذ تماس تارنما خویش از کروکی برای اکران محل خودتان به کار گیری نموده اید به طبع نشانی را به طور متنی اضافه فرمائید زیرا گوگل قوی به شعور کروکی تارنما شما نمی‌باشد.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 192 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 18:55


فرض نمائید که دو سال پیش میخواستید یک نوشته‌ی‌علمی در امر الگوریتم مرغ مگس خوار بنویسید. چک لیست سئو برای چشم شدن در نتیجه ها گوگل راهی نداشتید جز اینکه واژه و کلمه کلیدی خویش ( مرغ مگس خوار) را تر و تمیز در متن خویش تکرار نمائید. این شغل سبب ساز می‌شد که مخاطب رابطه خیر با متن شما برقرار نکند و در فیض چگونگی محتوا کاهش پیدا نماید.

تکرار بیشتراز اندازه عبارت کلیدی در محتوا منجر شد که گوگل برای آرم دادن حاصل مورد نیاز مخاطب، به مکان تمرکز بر واژه و کلمه کلیدی، معنی و مضمون‌ لغت ها را میزان خویش قرار دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار یا این که Hummingbird خط مش حلی بود که گوگل در ماه آگوست 2013 معرفی کرد، و با استعمال از آن برنده به فهم مراد مخاطبان خویش در حاصل کاوش شد.


می خواهیم یک رمز بلندمرتبه را به شما بگوییم! مقصود الگوریتم هایی همانند پاندا، پنگوئن، رنک برین و … فهم کردار و حصول رضایت استفاده کننده میباشد.الگوریتم مرغ مگس خوار هم سوا این قاعده وجود ندارد و کارایی می‌نماید با فهم خواسته و معنی استفاده کننده، به وی به عبارتی نتایجی را نشانه دهد که در‌پی آن میباشد.

ولی همگی چیز به اینجا ختم نمی شود؛ چون گوگل حتی اطلاعاتی که مخاطب پیرو آن وجود ندارد را به گونه ای جالب به وی نشانه می دهد تا شم کنجکاوی استفاده کننده را برانگیزد.

در صورتی‌که به کوشش مرغ مگس خوار عشق مند شدید توصیه می‌کنیم داده ها تکمیلی را در برگه الگوریتم مرغ مگس خوار در وبسایت آکادمی وبسیما اخذ فرمائید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 107 تاريخ : يکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت: 15:54


خواسته از چگالی یا این که تراکم کلمه ها کلیدی چیست؟
چگالی یا این که تراکم کلمه و واژه کلیدی تعداد دفعاتی میباشد چک لیست سئو که از یک واژه کلیدی در یک برگه اینترنت یا این که در یک محتوا به کار گیری می‌شود. در واقع این شاخص تحت عنوان نسبت یا این که درصد تعداد یک واژه کلیدی به تعداد تمام لغات محتوا به کارگیری میشود. قابل ذکر میباشد که تراکم واژه کلیدی گاهی تحت عنوان فرکانس واژه کلیدی نیز شناخته می‌شود.

فرمول به حساب آوردن تراکم لغت ها کلیدی چیست؟
به حساب آوردن تراکم لغت ها کلیدی فرمول مشخص و معلوم و راحتی داراست. برای انتخاب چگالی لغت ها کلیدی در یک کاغذ اینترنت، کافیست تعداد دفعاتی که یک واژه کلیدی در یک ورقه یا این که در یک محتوا مذکور را به تعداد مجموع کلمه ها جان دار در آن ورقه یا این که محتوا تقسیم کنیم. عدد به دست آمده، چگالی یا این که تراکم عبارات کلیدی آن واژه کلیدی در آن برگه میباشد.

چگالی واژه کلیدی= (تعداد به کارگیری از کلمه و واژه کلیدی)/(تعداد تمام عبارات)

شناخت با مضمون‌ TF-IDE
شاید تا به هم اکنون اسم “TF-IDE” یا این که “فراوانی وزنی  واژه و کلمه کلیدی” را شنیده باشید. این اصطلاح که مخفف عبارت ” term frequency and inverse document frequency” میباشد، معیار مداقه یک واژه و کلمه کلیدی را در یک گواهی (که قادر است محتوای وبلاگ وبسایت باشد) گزینش می نماید. برای به حساب آوردن این شاخص بایستی دوتا مرتبط با TF و IDE را غیر وابسته احتساب کرده و آن‌گاه در هم ضرب کنیم.

معادله احتساب TF:

(تعداد تک تک کلمه ها)log ∕ (تعداد لغت ها کلیدی) TF=1+ log

معادله احتساب IDE:

(محتواهای مشتمل بر واژه و کلمه کلیدی موردنظر)/(آحاد محتواها)+1) IDE=log

 

احتساب TF-IDE:

TF-IDE =TF×IDE

TF-IDE در واقع یک طریق برای اندازه گیری چگالی واژه کلیدی میباشد که تحت عنوان راهی برای انتخاب معیار التفات یک عبارت کلیدی برای یک گواهی معلوم استعمال می‌گردد. تغییرات TF-IDE معمولاً به وسیله موتورهای جست وجو برای تشخیص رابطه محتوای یک ورقه با جست و جو یوزرها آیتم استعمال قرار گیرد.

 

تراکم کلمه و واژه کلیدی ایده ال برای ارتقای seo وبسایت چه قدر میباشد؟
می اقتدار اعلام کرد ضابطه معلوم و واحدی برای واحد سنجش تراکم کلمه و واژه کلیدی نیست (در هیچ یک از بعد ها بهینه سازی). در واقع هیچ فرمان العملی پیدا نمیکنید که به شما بگوید یک کلمه و واژه کلیدی دقیقاً بایستی چنددفعه در یک محتوا استعمال شود. همچنین هیچ ارقام و داده های عددی خاصی نیست که بتوانید بر پایه ی آن تراکم ایده ال را برای یک واژه و کلمه کلیدی پیدا نمائید. ولی با وجود این، چند ملاحظات و قواعد وجود دارااست که می‌تواند در تشخیص تراکم مطلوب برای لغات کلیدی امداد کننده باشد. این قواعد بسته به واژه و کلمه کلیدی و نوع محتوا متعدد خواهند بود.

برای مثال برای یک نوشته‌ی علمی خبری که جدید منتشر گردیده و به یک زمینه ترند گردیده پرداخته میباشد، می قدرت تراکم کلمه و واژه کلیدی تحت تری را در حیث گرفت. به دلیل آنکه این محتوا ریلکس خیس میتواند در برگه اولیه گوگل قرار بگیرد. ولی در یک محتوای مدام سبز که بازه زمانی ها گذشته درج شده میباشد، بایستی از تعداد بیشتری از واژه و کلمه کلیدی استعمال شود.

ضمن این اکثری از متخصصان seo توصیه میکنند که به صورت حدودی در هر 200 کلمه و واژه، 1 توشه از واژه و کلمه کلیدی به کار گیری فرمائید. ولی در صورتی‌که کلمه و واژه کلیدی را پاره ای بیشتر از این عدد هم در متن خویش بنویسید، مشکلی پیش نخواهد آمد. البته این عدد معمولاً تراکم ایده الی به حساب آورده می شود.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 203 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 17:03


یکی‌از نکات مهمی که می بایست در لینک و پیوند سازی در محتوا، در لینک چک لیست سئو و پیوند دهی به منابع و وب سایت های فرنگی رعایت کنیم این میباشد که به وب سایت های دارای اعتبار لینک و پیوند بدهیم.

عملا سایتی که ما به آن پیوند می‌دهیم می بایست رنکش از رنک وبسایت ما فراتر باشد. و امتیاز اسپم اسکور آن ذیل باشد. اسپم اسکور یک معیاری میباشد که مبتنی بر سنجش تارنما یک امتیاز هرزنامه به آن تخصیص داده میگردد.

این نمره به وسیله وب سایت moz به دیگر وبسایت ها داده می‌گردد و شما می‌توانید اسپم اسکور وب سایت ها را با آن به حساب آوردن نمائید.  شـما می توانید با به کارگیری از link و زبانه links در درون وبسایت ماز به‌این ابزار دسترسی پیدا فرمایید.

نرخ های اسپم اسکور به طور پایین میباشد

1-30٪  ترازو اسپم زیر

31-60٪ معیار اسپ میانگین

61-100٪ معیار اسپم بالا

به وب سایت هایی با رنک فراتر از تارنما خودتان پیوند بدهید و در شرایطی که به آنان لینک و پیوند دادید، پیوند های فالو بدهید. لزومی ندارد پیوند نوفالو باشد. مگر اینکه تارنما حریف شما باشد.

همینطور یک مورد دیگر در لینک و پیوند سازی در محتوا این میباشد که به تارنما هایی با رنک پایینتر ااز وب سایت خویش پیوند ندهید. مگر اینکه بدون چاره باشید. در غیر این شکل سفارش نمی‌شود.  شما می‌توانید با تلاوت این نوشته‌ی علمی از وبسایت seo جمهوری اسلامی ایران مرتبه تارنما ها را به دست بیارید. آنها‌را باسایت خودتان مقایسه نمائید. و در حالتی‌که رنک آنان از رنک شما فراتر بود به آن‌ها لینک و پیوند بدهید.

پیوند های فالو باشه یا این که نوفالو


یک زمینه ای که اکثری از بهینه سازی کاران و ایجاد کنندگان محتوا به آن اشاره میکنند، این میباشد که درصورتی که باطن یک نوشته‌علمی یا این که یک کاغذ به صفحه ها دیگر لینک و پیوند دادیم، پیوند ها فالو باشند یا این که نوفالو؟ مسلما این اختلال برای شما در لینک و پیوند سازی در محتوا شاید به وجود آمده باشد.

نخستین از تمامی بیایید پیوند های فالو و نوفالو را  با هم نظارت کنیم که به چه پیوند هایی فالو و به چه لینک و پیوند هایی نوفالو میگوییند.

عالی به لهجه معمولی، پیوند فالو اعتبار ورقه را از تارنما مبدا به وبسایت مقصد جابجایی می‌دهد و به بات های گوگل می‌گوید که لینک و پیوند را دنبال نمایید. البته لینک و پیوند های نوفالو برعکس این اس. یعنی اعتباری از وبسایت مبدا به مقصد جابجایی نمی دهند.

عالی جواب به پرسش بالا به طور تحت میباشد:

در صورتی‌که لینکی که به یک کاغذ می دهید، یک پیوند داجلی باشد، به طبع آن را فالو قرار دهدی. کلا کلیه ی لینک و پیوند های داخلی فالو باشند.

در شرایطی که لینکی که می دهید به یک تارنما فرنگی باشد، بستگی دارااست که پیوند فالو باشد یا این که نوفالو. همان دیگر در شرایطی‌که تارنما مقصد رنکش از رنک شما فراتر بود و حریف شما خلا فالو هم باشه مشکلی ندارد. ولی در صورتی رنک تارنما مقصد با رنک شما موازی بود و یا این که در یک حد بودین به آن لیک نوفالو بدهید. هر یک سری پیشنهاد می شود تا حد قابلیت از پیوند دادن به وبسایت های حریف پیوند دوری کنید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 258 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 15:31


نمی‌اقتدار در باب اشکال لینک و پیوند داخلی حرف کرد و به پیوند‌‌های ناوبری اشاره نکرد. چک لیست سئو این لینک و پیوند‌ها از آنجایی که در لیست‌ها (و تگ‌هایی مثل و ) به کار گیری می گردند، معمولا استفاده کننده را به ساختار وب سایت ارجاع میدهند.

نکته‌ای که در امر فوترلینک‌ها وجود دارااست این میباشد که همت فرمایید بیشتراز حد از اسپم استعمال نکنید، یعنی تعداد لینک و پیوند‌ها بیشتراز حد نباشد. بخش اعظمی از عموم معمولا این عادت بد اسپم کردن را دارا هستند.

مایحتاج وجود ندارد فوترلینک‌‌های شما در مجموع صفحه ها یکسان باشند. این نکته راجع‌به ردیف‌های فرعی نیز صحت می‌نماید. از آن ها برای مقصود خویش به کارگیری نمایید البته مجموع تیم‌بندی‌های خویش را در آنجا نیاورید. تنها آن‌هایی را استعمال فرمائید که اساسی می باشند و با کاغذ‌ای که استفاده کننده در هم اکنون مشاهده‌ی آن میباشد بیشترین رابطه را دارا هستند.

- پیوند‌های جاوا اسکریپت (JavaScript Links)
گوگل هر روز در درحال حاضر گسترش میباشد. این موتور کاوش قادر است جاوا اسکریپت را نیز ترجمه نماید، ولی ایده‌ی عالی این میباشد که HTML وبسایت خویش را به اکران بگذارید تا یقین نتیجه ها نمائید که محتوای شما به خیر فهم و شعور گردیده است، ولی وقتی که حرف از لینک و پیوند‌ها می‌گردد، گوگل اظهار نموده است که لینک و پیوند‌های جاوا اسکریپت را از در بین گونه های لینک و پیوند داخلی دنبال نمی‌نماید. به این ترتیب در‌حالتی که شما همچنان میخواهید از آنان به کارگیری نمایید، می توانید آنان‌را با افزودن تگ rel=’nofollow’ به عمل بگیرید. خوب میباشد که مطمئن گردید همگی لینک و پیوند‌هایتان در تگ کلاسیک A قرار داشته باشند.

 

تفاوت پیوند داخلی با پیوند فرنگی
هر سایت دربرگیرنده یک‌سری لینک و پیوند داخلی و فرنگی میباشد. لینک و پیوند‌های داخلی صفحه های و پست‌های تارنما خودتان را به هم دیگر ارجاع می دهند، در حالی که لینک و پیوند‌های فرنگی صفحه های شما‌را به سایت‌های دیگر وصل می‌نمایند.

در واقع پیوند داخلی مخاطب را به ورقه‌ای در به عبارتی دامنه منتقل می‌نماید، البته در پیوند سازی فرنگی شما کاغذ‌ای از دامنه‌ای دیگر را لینک و پیوند میکنید. لینک و پیوند فرنگی می تواند از وب سایت شما به سایتی دیگر ایفا بگیرد و یا این که سایتی دیگر بیاید یک کدام از صفحه ها یا این که مطالب شما‌را در وب سایت خودش تبلیغ نماید. همه لینک و پیوند‌هایی که در منوی بالای وب سایت شما قرار دارا هستند، پیوند‌های داخلی میباشند. در اینجا به برخی تفاوت‌های پیوند داخلی و پیوند فرنگی اشاره میکنیم.

- در دست گرفتن پیوند‌های فرنگی یا این که به عبارتی بک لینک و پیوند‌ها مشقت بار میباشد. در حالی که ساخت‌و‌ساز لینک و پیوند‌های داخلی سریع، آسوده و سوای هزینه میباشد.

- پیوند‌های فرنگی سئوی شمارا با به کارگیری از سایر وبسایت‌ها بهبود می بخشند و در واقع «مرجعیت دامنه» شما‌را ارتقاء میدهند. در حالی که لینک و پیوند داخلی با به کارگیری از خویش صفحه ها وب سایت شما seo را بهبود میبخشد و «مرجعیت شیت» را برای بعضا صفحه های خاص ارتقاء میدهد.

- پیوند‌ فرنگی در متن و محتوای شما ظواهر می گردد، البته لینک و پیوند داخلی ضمن محتوا در منوی افقی بالای وب سایت نیز استعمال میشود.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 110 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 15:55


seo یا این که باصرفه‌سازی موتور کاوش، مانند هر شاخه دیگری از صنعت، چک لیست سئو تمدن عبارات و تعاریف منحصر به فرد به خویش را داراست. در اینجا فرهنگی مشمول بیشتراز 200 عبارت تهیه و تنظیم گردیده‌است. در‌صورتی‌که بخواهید درخصوص seo استیناف داشته باشید، مطلقا با این عبارت‌ها مواجه خواهید شد. با نت افراز همدم باشید تا متمدن لغت ها بهینه سازی آشنا گردید.

A

Above the Fold

قسمتی از محتوای وب سایت که پیش از اسکرول (scroll) کردن ورقه یک تارنما، به اکران در می آید. گوگل در سال 2012، با پیاده سازی الگوریتم آرایش و پیرایش شیت (Page Layout Algorithm) رنکینگ وب سایت‌هایی را که درین محیط تبلیغات متعددی اکران می دهند، ذیل آورد.

AJAX

این واژه و کلمه مخفف عبارت Asynchronous JavaScript and XML در معنای جاوا اسکریپت و XML ناهمگام میباشد. AJAX نوعی نرم‌افزار‌نویسی میباشد که در آن به صفحه ها وب سایت اذن داده میشود تا با سرور تبادل داده ها داشته باشند. در این‌حالت، صفحه ها فارغ از احتیاج به لود دوباره به صورت دینامیکی تغییر‌و تحول می‌نمایند.

Algorithm

یک نرم‌افزار کامپیوتری غامض که موتورهای کاوش از آن برای بازیابی داده‌ها و تحویل حاصل کاوش به کارگیری می‌نمایند. موتورهای کاوش از ترکیبی از الگوریتم‌ها برای جايگاه‌بندی حاصل و اکران تروتمیز آن‌ها منفعت می گیرند. موتورهای کاوش فاکتورهای مشخصی برای درجه‌بندی دارا‌هستند.

Algorithm Change

ممکن میباشد یک الگوریتم سوای سمع و نظر شما تغییر تحول نماید. البته اثر این تغییر‌و تحول را می‌قدرت احساس کرد. برخی از تغییرات نماید میباشند و تعدادی هفته ارتفاع می کشد تا بی نقص شوند. تغییرات الگوریتم به سه صورت تحت میباشند:

Algorithm Update: هنگامی میباشد که موتور کاوش فاکتورهای مشخصی را در یک الگوریتم (که از پیشین وجود داشته) تغییر و تحول میدهد.
Algorithm Refresh: هنگامی میباشد که موتور کاوش الگوریتم را با به عبارتی فاکتورهای قبل مجدد جاری ساختن می‌نماید.
New Algorithm: وقتی میباشد که موتور کاوش یک الگوریتم نو را برای بالا بردن چگونگی کاوش به ساختار خویش اضافه می‌نماید: از جمله Google Panda یا این که Google Penguin.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت: 16:54


لینک و پیوند های follow  و nofollow  تفاوت مهم که دارا هستند این میباشد چک لیست سئو که لینک و پیوند های فالو بخشی از اعتبار برگه را به کاغذ نو منتقل می نمایند البته در نوفالو چنین وجود ندارد. پس خیلی بدیهی میباشد که در لینک و پیوند سازی داخلی به طبع بایستی در کل ارتباطات از لینک و پیوند follow  استعمال فرمایید. یعنی در صورتی‌که شما به ورقه ای از تارنما خودتان لینک و پیوند نوفالو بدهید، پس بطور جدا آن را پذیرش نمی‌کنید و سهوا این سیگنال را به گوگل ارسال می‌کنید که محتوای ارائه گردیده اعتبار متعددی ندارد و حتی گزینه پذیرش خویش منتشر کننده که شما می‌باشید نیز وجود ندارد.

استعمال از لینک و پیوند nofollow  در پیوند سازی داخلی بین صفحه های یک دامنه شدیدا غلط میباشد!

 

پیوند سازی داخلی برای کل صفحه های
یک اصطلاح پر استفاده در بهینه سازی به اسم orphan pages وجود دارااست که به صفحاتی اطلاق می‌گردد که هیچ سیرتکامل لینکی از صفحه ها داخلی تارنما اخذ نکرده اند. در پیشنهاداتی که اکثری از ابزار seo می‌دهند ، این صفحه های را معین می نمایند و از شما می‌خواهند به از یک‌سری کاغذ دیگر وب سایت به آن ها پیوند دهید. هیچ برگه ای از سایتتان را فارغ از لینک و پیوند داخلی رها نکنید. به‌این مفهوم که هم محتوای خویش کاغذ لینک و پیوند داخلی داشته باشد و نیز خویش شیت موردنظر از دست‌کم دو یا این که سه شیت از به عبارتی دامنه لینک و پیوند اخذ کرده‌با‌شد.

اثر لینک و پیوند سازی داخلی بر seo
پیوند ها چه داخلی باشند و چه فرنگی ، اثر متعددی در بهینه سازی تارنما دارا هستند و این التفات بر هیچ کسی پوشیده وجود ندارد. البته لینک و پیوند سازی داخلی به دلیل آن که به طور کامل و صددرصد در چنگ صاحب وبسایت میباشد ، اثر و التفات بیشتری نیز برای موتورهای کاوش داراست. پیوند سازی خطا موجب افت مرتبه وب سایت می‌گردد و عکس آن ارتقا رنک را در‌پی داراست.

مهم‌ترین کاربرد پیوند داخلی در بهینه سازی، قیمت آن‌ها در جابجایی یوزرها به بقیه صفحه های وبسایت میباشد. لینک و پیوند سازی داخلی یک استراتژی فوق العاده خوب برای معرفی صفحه های تازه به یوزرها نیز میباشد.

البته مهم‌ترین تاثیراتی که در seo دارااست را می اقتدار در یکسری عبارت ذکر نمود:

ارتقا بازدید از صفحه ها داخلی
ارتقا فرصت حضور یوزرها روی وب سایت
جابجایی یوزرها به سمت صفحاتی که غرض شماست
بالا بردن اعتبار کلیه صفحه های داخلی
فهم فراتر ربات های گوگل از محتوای صفحه ها
تقویت مقام لندینگ پیج های وب سایت
ارتقا دامین اتوریتی در فیض بالابردن اتوریتی معدل صفحه ها
ایندکس سریعتر صفحاتی که به تازگی منتشر گردیده اند

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 103 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 14:00


مشخص و معلوم کردن طرز ایفا یک شغل، مهم ترین فیض نتیجه ها از چک لیست سئو طراحی برنامه کردن و گزینش غرض در روند اجرای یک پروژه میباشد. در صورتیکه بخواهیم به صورت معمولی خیس ذکر کنیم این مقصود گذاری و طراحی برنامه شما می باشد که انتخاب می نماید کدام طریق برای دستیای به غرض متبوع مطلوب خیس میباشد. ولی گشوده هم پرسش مستمر مطرح میباشد که “آیا غرض، وسیله را توجیه می نماید؟”

با ما یاور باشید تا جواب این پرسش را در گزینش هدف ها و تعیین نحوه های seo وبسایت برای موتورهای کاوش یعنی seo (بهینه سازی) گزینه تحقیق در اختیار بگذاریم. درین نوشته‌ی علمی قصد داریم سه رویه مهم به seo تحت عنوان مهم ترین طرز های سئو وبسایت با اسم های بهینه سازی کلاه سپید، بهینه سازی کلاه سیاه و بهینه سازی کلاه خاکستری را تشریح کنیم. البته پیش از آن خوب میباشد یه خرده در زمینه ی خویش گوگل بدانیم.

گوگل دوستان خویش را چه گونه تعیین می نماید؟

مهم ترین غرض گوگل، اکران جواب صحیح و مطلوب به کاربرانش میباشد.
بدیهی میباشد که نیاز مشخص و معلوم یک استفاده کننده در به کارگیری از یک موتور کاوش مانند گوگل یافتن جواب پرسش اتفاق افتاده برای اوست که اکثر زمان ها به طور لحظه ای برای مخاطب تاسیس شده است. به این ترتیب در سوی مقابل، این موتور کاوش میباشد که آحاد کارایی خویش، برای یافتن و ارائه شایسته ترین و مرتبط ترین جواب به کاربرش را در راهبرد قرار می‌دهد.

گوگل برای استخراج بدین مقصود عملکرد می نماید صفحاتی با محتوای هرچه باکیفیت خیس و مرتبط خیس برای جواب به پرسش یوزرها خویش اکران دهد. به این ترتیب:

تک تک الگوریتم های گوگل، قانون ها، استانداردها و شیوه کوشش ربات ها و هوش تصنعی آن در جهت اکران صفحاتی شغل می نمایند که بتوانند شایسته ترین جواب را در پوسته یک محتوای باکیفیت ارائه نمایند.

تماما طبیعی میباشد که گوگل، ضوابط و شاخص هایی را در لحاظ بگیرد که بتواند از دربین صفحه ها بی شمار جان دار در سطح اینترنت که قربت مضمون و محتوایی متعددی هم به یکدیگر دارا‌هستند، مبادرت به اجرا جايگاه بندی دربین آن‌ها برای اکران در حاصل جستجوی یوزرها نماید.

یکی‌از مهترین شاخص هایی که گوگل از به عبارتی اوایل پیدایش برای جايگاه بندی حاصل به کارگیری نموده است، حق تقدم دادن به صفحاتی میباشد که از دیگر سایت ها ارجاع اخذ کرده اند. این ارجاع بوسیله قراردادن پیوند کاغذ مقصد در برگه مبدا ایفا میگیرد. فرآیندی که استارت راه و روش کشمکش فی مابین موتور کاوش و seo‌کاران شد.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 209 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 14:21


روش به کار گیری از بررسی لیست seo
حالا که با تعریف و تمجید اول نظارت لیست بهینه سازی چک لیست سئو آشنا شدید عالی میباشد با طرز استعمال از این محاسبه لیست نیز آشنا گردید. شایسته ترین اقدامی که جهت استعمال از این ارزیابی لیست می‌قدرت اجرا اعطا کرد، آن میباشد که تمامی مفاد اورده شده برای هر مورد از قسمت‌ها را بر روی یک شیت بنویسید.

آن گاه هنگام رعایت کردن هر مورد از این نکات، آنها را آرم بزنید. با رعایت کردن تمامی مفاد مذکور در محاسبه لیست بهینه سازی می‌اقتدار یک فیض بهتر را در گوگل دید.

ارزیابی لیست اول seo

عالی میباشد مطالب نخستین نظارت لیست seo را با معرفی یک سری ابزار seo شروع کنیم. شاید این ابزارها به طور بدون واسطه و تنهایی نتوانند جايگاه گوگل را بهبود بخشند؛ البته می توانند در تهیه درجه شما در گوگل نقش مهمی اجرا نمایند.

سرچ کنسول گوگل را نصب نمائید.
شما میتوانید جهت ردیابی تلاش و جستجوی ارگانیک تارنما خویش، سرچ کنسول گوگل که یک ابزار مجانی میباشد را نصب فرمایید. در واقع نصب سرچ کنسول گوگل برای تمامی اینترنت‌وب سایت‌ها اساسی تلقی می گردد. شما میتوانید با نصب این کنسول، اقدامات پایین را اجرا دهید.

رسیدگی رنک کلمه ها کلیدی خویش
مشخص و معلوم نمودن حالت‌های جايگاه‌بندی
یافتن خطاهای اینترنت‌وبسایت
ارسال نقشه تارنما
گوگل آنالیتیکس را نصب نمائید
شما با نصب Google Analytics که یک ابزار بدون پول میباشد میتوانید ببینید که چند نفر از وب سایت شما بازدید کرده‌اند. از کجا آمده و چه طور با آن تعامل دارا هستند. به ذکر دیگر شما میتوانید کمپین‌های خویش را به وسیله این ابزار اساسی گوگل غرض‌گیری کرده و در انتها، پژوهش و سود‌گیری را ایفا دهید.

نصب افزونه بهینه سازی(در شکل وجود وب سایت وردپرسی)

خوب میباشد این قضیه را بدانید که در صورتیکه شما از وردپرس به کار گیری میکنید، به یک پلاگین seo جهت یاری به با صرفه‌سازی مواقعی از قبیل نقشه وب سایت و متا تگ‌ها نیاز خواهید داشت. ؛ yoast سئو و Rank Math دو پلاگین اصلی می باشند؛ البته شما صرفا به یک گزینه از آنها نیاز خواهید داشت.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 108 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 14:47

 

فرض نمائید وبسایت شما یک هرم میباشد که با التفات ترین محتوا ها چک لیست سئو در بالای هرم و هرچه به ذیل هرم مجاورت می شویم، اهمین محتواها کمتر می‌گردد.

 

اکثر تارنما ها شیت یکسانی در قله هرم دارا هستند و آن کاغذ اساسی وب سایت است. سپس صفحاتی میباشد که التفات آنها از ورقه مهم کمتر میباشد مثل ورقه درباره ما، لیست سرویس ها، لیست تولید ها، لیست مطالب بلاگ و غیره. سپس صفحاتی که التفات آنان پاره ای کمتر میباشد مثل ورقه ریزه کاری یک مال یا این که سرویس و ورقه مشاهده مقاله وب لاگ میباشد.

 

شما نباید همگی صفحاتی که در یک سطح از این سلسله مراتب قرار دارا‌هستند را به مجموع صفحه ها یک سطح دیگر لینک و پیوند دهید.

 

شیوه طبقه بندی لینک و پیوند های داخلی

فرض فرمائید یک وبسایت داریم که در باره مرزو بوم ها و شهر های آن سرزمین ها میباشد و هرمورد از میهن ها و شهر ها یک برگه منحصر به فرد دارا هستند

 

 

 

هر برگه وب سایت در یکی‌از دو مجموعه ذیل جای‌دارد:

 

صفحه های مرتبط با کشورها

صفحه های مرتبط با شهرهای هر مرزو بوم

 

 

 

 

هر برگه سرزمین تحت عنوان یک قطب کار می نماید و به شهر های ذیل دسته خویش لینک و پیوند میدهد. این شغل یک مجموعه موضوعی تولید می نماید. مجموعه ای از موضوعات که کلیه به یکدیگر مرتبط میباشند.

 

مزیت های این نوع پیوند دهی موردها پایین میباشد:

 

یوزرها شل خیس به سمت صفحه های لازم خویش هدایت میگردند.

خزنده های گوگل نیز شل خیس در وبسایت شما هدایت خواهند شد.

اعتبار (authority) بیشتری به سمت صفحاتی که مداقه بیشتری برای شما دارا‌هستند انتقال می یابد.

یک مزیت دیگر وجود دارااست که اکثرا نادیده گرفته می گردد این میباشد که، این ساختار به موتور کاوش امداد می نماید که معنا محتوا را خوب متوجه خواهد شد. فرض فرمائید ورقه ای دارید با این نشانی: domain.com/squash

 

واژه و کلمه squash هم در معنای کدو میباشد و هم به یک ورزش می‌گویند. درحال حاضر گوگل چطور می بایست متوجه گردد که مراد از این کلمه و واژه چیست. با پیوند دهی صحیح میگردد این معنا را به صحت برای گوگل پر‌نور کرد.

 
چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت: 17:21


نوعی پیوند‌سازی وجود داره که در سیستم وردپرس با به کارگیری از پلاگین‌ی Automatic بهینه سازی Links میتونید چک لیست سئو کلماتی رو تحت عنوان واژه‌ی کلیدی معرفی نمائید. هر موقع در متن خودتون از لغات کلیدی استعمال می کنین به صورت اتومات به برگه‌ی غرض لینک و پیوند داخلی داده میشه.

با استعمال از این طرز صفحاتی که کلمه و واژه کلیدی ایجاد محتوا رو داشته باشن به یک کاغذ غرض پیوند میشن. این مسئله سبب ساز میشه که مخاطب هم با به کار گیری از این خصوصیت، با تحقیق هر مقاله بتونه مطالب مرتبط رو هم بازرسی کنه و در فیض مجال بیشتری در وبسایت باقی بمونه.

۲ # لینک و پیوند‌سازی دستی داخلی یا این که لینک و پیوند‌سازی در درون محتوا
پیوند‌سازی دستی داخلی، یعنی شما در لینک و پیوند‌های ساخت گردیده در مقاله ها از کد نویسی و پلاگین‌ها به کارگیری نکردین و لینک و پیوند‌سازی داخلی اجرا دادین.

۳ # لینک و پیوند‌سازی عکس‌ها
پیوند‌سازی تصویری برای معرفی عکس و مورد عکس‌ها به گوگل به کار گیری میشه. در‌صورتی‌که از تگ Alt برای عکس‌ها به کارگیری نمائید برای seo وب سایت شما ارزشمنده.

۴ # پیوند‌سازی در ورقه نخستین وبسایت
مهمترین برگه هر وبسایت، کاغذ مهم آن وب سایت میباشد. برگه مهم وب سایت شما از عنایت و امتیاز بالایی برخورداره و همین مسئله سبب میشه، پیوند‌هایی که در ورقه اساسی وب سایت شما قرار می گیره مداقه بسیار بالایی پیدا کنه و مرتبه صفحه های پیوند گردیده برای انکرتکست آن پیوند در گوگل ارتقا یابد.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 114 تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت: 14:11


بک پیوند ها یک فاکتور بسیار اساسی برای موتورهای جستجو گر به خصوص چک لیست سئو گوگل محسوب می گردند. می بایست بیان کرد که لینک و پیوند سازی یکی‌از مهم‌ترین جنبه های seo موتور های کاوش میباشد.

پیوند سازی چیست؟
لینک و پیوند سازی تکنیکی برای به چنگ آوردن لینک و پیوند از سایت های دیگر میباشد که به تارنما شما اشاره دارااست. در این مورد راهبردهای متعددی برای ساخت و ساز پیوند های اثر گذار وجود دارااست. با این اکنون، پیش از آن که آغاز به عمل کنیم آغاز می بایست بقیه استراتژی های ارتباطی را که نقش مهمی در بهینه سازی وبسایت مارا دارا هستند، کشف کنیم.

انکر تکست
انکر تکست کلید مهم شما برای ساختن پیوند های اثر گذار میباشد. انکر تکست ها لغات یا این که عباراتی می باشند که به یک جای دیگری از اینترنت لینک و پیوند داده می‌شود. از جمله فرض نمایید شما یک دکتر معالج کارشناس مغز و اعصاب و روان می باشید و یک کدام از کلمه ها کلیدی که می‌خواهید درجه بندی نمایید، «نوار مغز» میباشد.

دراین‌صورت شما کلمه و واژه «نوار مغز» را لینک می دهید و این سبب می‌گردد موتور های کاوش مورد سایت شما‌را خوب تشخیص دهد و اثر به سزایی در seo تارنما شما خواهد داشت.

گونه های پیوند ها دخلی و فرنگی
سه نوع پیوند وجود دارا هستند که می‌توانند جايگاه بندی و بهینه سازی وبسایت شمارا بهبود ببخشند و شرایط تارنما شما‌را تحت عنوان یک تارنما حاذق قرار دهند. این ۳ نوع لینک و پیوند عبارتند از:

پیوند داخلی
پیوند هایی میباشند که به صفحه های دیگر در وبسایت شما لینک دارا‌هستند.

پیوند های فرنگی
پیوند هایی می باشند که به صفحه های اینترنت غیر از وبسایت شما اشاره دارا هستند.

مطالب پیشنهادی:  تأثیر طراحی وب سایت ریسپانسیو بر روی بهبود بهینه سازی وبسایت
لینکهای ورودی / لینکهای برگشتی

لینک و پیوند هایی می باشند که از سایت های دیگر به صفحه ها تارنما شما اشاره دارا هستند.

لینک و پیوند های داخلی و مزایای آن
بایستی به‌این نکته اعتنا داشت که لینک و پیوند های داخلی صحیح به اندازه لینک و پیوند های برگشتی به تارنما شما عنایت دارا هستند. پیوند سازی داخلی به موتورهای کاوش و همینطور بازدیدکنندگان تارنما امداد خواهد کرد که به راحتی به بخش های متفاوت تارنما شما هدایت شوند. مزایای لینک و پیوند سازی داخلی عبارتند از:

بهبود تجارب کاربری
پیوند سازی داخلی به بازدید کنندگان وبسایت شما امداد خواهد کرد، داده ها و صفحه های متبوع خویش را با استعمال از لغات کلیدی که لینک و پیوند داده گردیده اند ریلکس خیس پیدا نمایند و سرعت کاوش آن‌ها در تارنما شمارا ارتقا خواهد اعطا کرد.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت: 14:09


هر وبسایت مشمول چندین پیوند داخلی و فرنگی میباشد. پیوند‌های داخلی چک لیست سئو صفحه ها و پست‌های تارنما خودتان را به هم دیگر ارجاع میدهند، در حالی که لینک و پیوند‌های فرنگی صفحه های شمارا به سایت‌های دیگر وصل می‌نمایند.

در واقع لینک و پیوند داخلی مخاطب را به ورقه‌ای در به عبارتی دامنه منتقل می‌نماید، ولی در پیوند سازی فرنگی شما ورقه‌ای از دامنه‌ای دیگر را پیوند میکنید. پیوند فرنگی می تواند از وب سایت شما به سایتی دیگر ایفا بگیرد و یا این که سایتی دیگر بیاید یکی‌از صفحه های یا این که مطالب شما‌را در تارنما خودش تبلیغ نماید. همه لینک و پیوند‌هایی که در منوی بالای وب سایت شما قرار دارا‌هستند، پیوند‌های داخلی می باشند. در اینجا به بعضی تفاوت‌های پیوند داخلی و لینک و پیوند فرنگی اشاره می کنیم.

- در دست گرفتن پیوند‌های فرنگی یا این که به عبارتی بک لینک و پیوند‌ها سخت میباشد. در حالی که ساخت و ساز لینک و پیوند‌های داخلی سریع، راحت و سوای هزینه میباشد.

- پیوند‌های فرنگی سئوی شما‌را با به کار گیری از سایر وب سایت‌ها بهبود می بخشند و در واقع «مرجعیت دامنه» شمارا ارتقا میدهند. در حالی که لینک و پیوند داخلی با به کار گیری از خویش صفحه های تارنما شما بهینه سازی را بهبود میبخشد و «مرجعیت کاغذ» را برای برخی صفحه های خاص ارتقا می دهد.

- لینک و پیوند‌ فرنگی در متن و محتوای شما ظواهر میشود، ولی لینک و پیوند داخلی ضمن محتوا در منوی افقی بالای وب سایت نیز به کار گیری میگردد.

 

چرا لینک و پیوند‌ سازی داخلی از مداقه ویژه‌ای شامل است؟
لینک و پیوند سازی داخلی یک فاکتور اصلی برای گوگل و دیگر موتورهای کاوش به حساب می‌آید. ولی چرا؟

گوگل پیوند‌ها را دنبال می‌نماید تا محتوای سایت‌ها را پیدا نماید و آن‌ها‌را در حاصل کاوش درجه بندی نماید. در‌صورتی‌که به یک پست یا این که یک کاغذ زیاد لینک و پیوند داده خواهد شد، این سیگنال برای گوگل رسول می‌گردد که‌این نوشته‌ی‌علمی اساسی یا این که نفیس میباشد.

پیوند سازی داخلی موضوعیست که شما تحت عنوان صاحب و مالک یک تارنما اختیار آن را در مشت دارید. با به کار گیری از پیوند‌های داخلی صحیح، شما ویزیتورهای وبسایت خویش و گوگل را به مهمترین صفحه های خویش هدایت میکنید.

ساختار وبسایت و رابطه آن با لینک و پیوند سازی داخلی
پیش از اینکه محتوای شما در لیست مرتبه بندی قرار بگیرد، نیاز به لینک و پیوند دارااست. پیوند‌های داخلی محتواهای وبسایت شما‌را به هم متصل می‌نمایند و ایده‌ای در ارتباط ساختار سایتتان به گوگل میدهند. در واقع با این عمل می توانند سلسله مراتب وبسایت شما‌را گزینش نمایند و برای صفحه ها و پست‌های اساسی‌خیس قیمت بیشتری نسبت به سایر قائل شوند. براین اساس با استعمال از یک استراتژی لینک و پیوند سازی داخلی مطلوب و داشتن ساختار سایتی ایده آل موجب بهبود سئوی تارنما خویش گردید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 101 تاريخ : پنجشنبه 12 خرداد 1401 ساعت: 15:39


پیوند های داخلی لینک و پیوند هایی از یک برگه به کاغذ دیگه در یک چک لیست سئو چک لیست سئو دامنه واحد هستن. این لینک و پیوند ها با لینک و پیوند های فرنگی که به صفحه های وبسایت دیگه ای اشاره دارن، متعدد هستند. هر سایت دارنده تعدادی کاغذ می بایست از روش لینک و پیوند داخلی متصل بشه. به کاغذ مهم وبسایت خویش اندیشه کنین.

در بالاترین جای یابی یا این که نویگیشن، به احتمال زیاد منویی دارین که به صفحه ها داخلی دیگه پیوند داره.

این پیوند می تونه صفحه های درباره ما، خرید و تماس با ما باشه. ساختار لینک و پیوند داخلی برای بهینه سازی ضروری میباشد، چون معماری تارنما رو تولید می کنه و قیمت پیوند شما رو بهبود می بخشه.

یک‌سری برگه اینترنت متصل به یک دامنه منفرد با اذن دادن به کراولر های موتور کاوش (Crawler) برای فهرست بندی محتوای بیشتر، شانس شما برای درجه بندی رو بهبود می بخشن.

لینک و پیوند داخلی قضیه بی آلایش پیاده سازی و معماری وبسایت میباشد که موتورهای کاوش انتظار آن رو دارن.

همگی تارنما ها دارنده پیاده سازی و معماری هستن که ساختار آنان رو منطقی نگه می داره، مانند این سبک رایج سیلو ها.

 

اما، ساختار و معماری وب سایت می تونه غامض خیس باشه.

 

ولی تا هنگامی که ساختار پیوند داخلی کارکشته داشته باشین، تارنما شما بوسیله موتورهای کاوش کراول، فهرست بندی و جايگاه بندی میشه.

پیوند داخلی نیز نصیب مهمی از تجارب کاربری شماست، چون به یوزرها اذن میده داده ها مرتبط رو کشف کنن یا این که آنچه رو که در پی آن هستن، پیدا کنن، که‌این منجر بهبود مجال حضور استفاده کننده در وب سایت میشه.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 109 تاريخ : چهارشنبه 11 خرداد 1401 ساعت: 14:51

 

 

با دقت به اهمیتی که پیوند داخلی در ساختار تارنما و هدایت چک لیست سئو خزنده موتورهای کاوش دارااست، به طور طبیعیً اجرای درست آن بسیار اساسی میباشد و قادر است فیض شغل های مارا پایین اثر قرار دهد. ولی در‌این دربین بعضی از اشتباهات بوسیله اینترنت مسترها فیس میدهد که حاصل کلی لینک و پیوند سازی داخلی را زیر اثر قرار می‌دهد و سبب ساز می شود که چگونگی آنان تحت بیاید. برخی از شایع ترین مشکلاتی که دراین باره صورت میدهد:

لینک و پیوند داخلی شکسته
لینک و پیوند داخلی شکسته وقتی به وجود میاید که شما به یک کاغذ خاص لینک و پیوند داده باشید و برای آن مقصد مشخصی وجود نداشته باشد. در واقع این نادرست به‌این شکل میباشد که شما به یک نفر نشانی محل سکونت یک نفر را بدهید، در حالی که آن ها مدتها پیش از آنجا رفته باشند. هنگامی که شما لینک و پیوند داخلی شکسته استعمال می‌کنید هم مخاطب به یک نقطه سوای مقصد می‌رسد و هم خزنده گوگل از دست شما شاکی میگردد!

 

معمولا پیوند سازی داخلی شکسته به دو ادله واقعه میفتد:

تا قبل از اینً نشانی url یا این که به عبارتی نامک کاغذ متبوع را تغییر‌و تحول داده‌ایم و در جریان لینک و پیوند داخلی آن را اصلاح نکرده ایم

کاغذ متبوع را به هر دلیلی حذف کردیم و برای آن جایگزین خاصی نیست

این نماد می دهد که ما هر تغییری که در صفحه های وب سایت خویش به وجود می‌آوریم، بایستی برای آن یک جایگزین هم داشته باشیم و مراقب تغییر تحول بقیه صفحه ها هم باشیم. به عنوان مثالً در حالتی‌که ما تا قبل از این به یک کاغذ خاص لینک و پیوند داده‌ایم و اینک شیت متبوع یا این که نشانی آن را تغییر و تحول داده ایم، بایستی از ریدایرکت ۳۰۱ استعمال کنیم تا مجدد استفاده کننده را به سمت یک ورقه جایگزین هدایت کنیم. در شرایطی‌که این شغل ایفا نشود لینک و پیوند سازی داخلی ما فارغ از مقصد بوده و این یک امتیاز منفی میباشد.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 105 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 14:34


در‌حالتی که شما مالک یک وب سایت میباشید با هرموضوعی و دوست چک لیست سئو دارید تا نتیجه ها نخستین در گوگل را استحصال نمایید . در اینجا قصد داریم تا به نکات مهمی بپردازیم که در بهینه سازی بسیار اصلی بوده و می تواند شمارا به نتیجه ها نخستین گوگل غالب شود .

محتوای تارنما

محتوا فرمانروا وب سایت شماست ! وبسایت شما نمایانگر تجارت و معرف سرویس ها شماست .ولی در حالتی‌که فقط به تامل معرفی سرویس ها باشید ، مطمئنا مشتری متعددی نخواهید داشت !

کلید توفیق هر تارنما ایجاد محتوای دیدنی و مربوط به حوزه کاری خودش میباشد .

بروز رسانی
بروز رسانی و آپ تو دیت تروتمیز تارنما از سایر عامل ها توفیق یک تارنما است. عملکرد فرمائید تارنما خویش را بروز نگه دارید. یک وبسایت غیر فعال با داده ها دیرین سبب ساز دفع بازدید کننده می گردد و این احساس را تقویت می نماید که نمی تواند از سایت شما داده ها آیتم نیازش را اخذ کند.

دسترسی آسوده به محتوای وبسایت
برای توفیق یک تارنما می بایست دسترسی به بخش های متفاوت سرازیر باشد. مطمئناً گذراندن بازدید کننده از مسیرهای پیچ در پیچ برای ارائه داده ها گزینه نیازش و هدایت وی به صفحه ها متعدد وبسایت قادر است منجر سردرگمی و خروج از سایت خواهد شد. تلاش نمایید هر بازدید کننده ای حداکثر با سه کلیک به مقاله آیتم نیازش دسترسی پیدا کند. هر قدر هم که داده ها شما تنوع داشته باشد می بایست کوشش نمایید دست‌کم مسیر ممکن را برای جابجایی داده ها به بازدید کنندگان سایت، تعیین فرمایید.

کاوش گر داخلی برای تارنما
چنانچه سایت شما در اولِ شغل میباشد و هنوز تعداد صفحه های و محتویات آن زیاد نشده میباشد از همین درحال حاضر به پندار جستجوی داخلی در سایت خویش باشید. طبق واپسین آمارها بیش تر از 23درصد یوزرها تارنما ها از جستجوی داخلی استعمال می کنند. وجود یک کاوشگر داخلی در سایت شما به یوزرها یاری خواهد کرد تا به مطالب متبوع خویش شل خیس دسترسی پیدا کنند.

مشخص و معلوم بودن لینک و پیوند های تارنما
استفاده کننده و بازدید کننده سایت شما بایستی بتواند به راحتی لینک و پیوند های شمارا تشخیص دهد و براحتی آنان را پیدا کند. رنگ نوشته هایی که پیوند دار می‌باشند مختلف باشد. همت نمائید با تغییر و تحول رنگ محتوای لینک و پیوند، تغییر تحول اندازه، لینک و پیوند ها را متعدد با نوشته های معمولی بسازید تا یوزرها سوای هیچ مشکلی بتوانند آنان‌را تشخیص دهند.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 246 تاريخ : دوشنبه 9 خرداد 1401 ساعت: 16:08

درین بخش ماهر ترین روشی که میتوانید در درون وب سایت خویش چک لیست سئو لینک و پیوند سازی فرمایید را به شما معرفی خواهد کرد و مجموع نکات ریزی که در ارتباط با آن وجود داراست به شما توضیح خوا‌هیم اعطا کرد.

۱- تلاش نمائید مطالب مرتبط را به هم لینک و پیوند نمائید
او‌لین نکته ای که در ارتباط با پیوند سازی وجود داراست این میباشد که از مطالب مرتبط به هم برای لینک و پیوند سازی به کارگیری نمایید. از این قبیل پیوند ها اثر بسیار متعددی در بازدید وبسایت دارا‌هستند و می‌توانند بک پیوند های خیر و خوبی را در چنگ شما بگذارند. بک پیوند در واقع شایسته ترین نوع از مطالب مرتبط است که می توانید مطالب هم مقام را با هم ساخت و ساز کرده و آنان را به هم لینک و پیوند دهید.

نکته ای که وجود دارااست این میباشد که مطالب نباید تماما مشابه به یکدیگر باشند. تمرکز بر روی یک واژه کلیدی اصلی میباشد ولی نباید هر دو برگه یک مورد را توضیح دهند.

۲- تعداد لینک و پیوند های خروجی هر ورقه را مدیر فرمایید.
اعتنا داشته باشید پیوند سازی داخلی اکثر وقت ها با اصول لینک و پیوند فالو دنبال می‌شوند یعنی تمامی پیوند های داخلی می بایست فالو باشند. در حالتی که تعداد پیوند های خروجی از یک شیت زیاد گردد اعتبار و اقتدار آن به صورت قابل مراعات ای کاهش پیدا می نماید. از همین رو همواره پیشنهاد میشود که از ۱ تا ۵ لینک و پیوند خروجی برای هر کاغذ استعمال فرمائید تا چگونگی خویش را از دست ندهد.

۳- انکر تکست های خویش را متنوع در لحاظ بگیرید
انکرتکست یا این که به عبارتی تیتر کلمه و واژه که بایستی با رعایت آن لینک و پیوند های خویش را ارائه دهید اثر بسیار متعددی در لینک و پیوند سازی داخلی دارا هستند به خصوص که در بازه قبلی گوگل الگوریتم های توسعه یافته ای را با تیتر پنگوئن ارائه داده میباشد تا به طور بدون شوخی این انکر تکست ها را تحقیق کند. در قبلی متد عمل بر طبق ارائه کلمه و واژه کلیدی به یک برگه بود ولی درحال حاضر به چنین نیست.

در واقع برای اینکه بتوانید لینک و پیوند سازی بهتری داشته باشید میتوانید لغات و لغات متنوعی را گزینه استعمال قرار دهید. این لغات می توانند حدود 70 درصد واژه و کلمه کلیدی مهم شما باشد و 20 تا 30 درصد لغات هم معنی شما باشند.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 270 تاريخ : يکشنبه 8 خرداد 1401 ساعت: 14:41

تاثیر الگوریتم رنک برین بر سئو سایت چگونه است؟
تا قبل از این که الگوریتم رنک برین طراحی شود، مهندسان شرکت گوگل چک لیست سئو از فاکتور های مهندسی و ریاضی برای طبقه بندی و رتبه بندی صفحات ایندکس شده گوگل استفاده می کردند، با طراحی الگوریتم رنک برین تحول بزرگی در رتبه بندی نتایج جست وجوی گوگل فراهم شد زیرا که این الگوریتم بیشتر یک مدل مفهمومی است که بر مبنای کلمات کلیدی مفهومی و معنای آن ها ایندکس میشود.

الگوریتم رنک برین در طول زمان با استفاده هوش مصنوعی و ابزار یادگیری ماشین به بررسی نتایج جستو جوی کاربران می پردازد ونتایجی را که معنا و مفهوم مشابهی به عبارت جستو جو شده را دارد بهینه میکند ولی باید دقت نمود که مدام محتوایتان را اپدیت کنید تا در رتبه بندی رنک برین نتایج خوبی را بدست آورید.

 

الگوریتم رنک برین و هوش مصنوعی
رنک برین یکی از الگوریتم های اصلی گوگل محسوب می رشود، این الگوریتم بر اساس هوش مصنوعی و با بهر گیری از یادگیری ماشین برای تعیین رتبه بندی نتایج جست و جوی گوگل میباشد.

در توضیح یادگیری ماشین باید گفت که؛ یادگیری ماشین در واقع با هوش مصنوعی کارمی کند و توانایی سیستم ها و ماشین آلات برای آموزش خود محور می باشد. که از داده های ورودی استفاده می کنند تا چیزی را فرا بگیرند و نحوه عملکرد چیزی را مشخص کنند. الگوریتم رنک برین در ماه اکتبر سال 2015 توسط شرکت گوگل معرفی شد. در واقع این الگوریتم، یک الگوریتم کمکی برای الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل می باشد.ببل

در واقع، شرکت گوگل برای فیلتر کردن نتایج جست و جو و رتبه بندی آنها بر روی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی سرمایه گذاری نمود. ما در این مقاله قصد داریم:

اینکه رنک برین چیست و چگونه کار می کند؟
چرا باید این الگوریتم را رعایت کنیم؟
و اینکه چگونه می توانیم نتایج جست و جوی گوگل را برای رنک برین بهینه کنیم؟
 

الگوریتم رنک برین چیست؟
در واقع الگوریتم رنک برین توسط شرکت گوگل طراحی شد تا یک شکل ساده اما بزرگ را برآورده کند.

آمارهای موجود در نتایج جست و جوی گوگل حاکی از آن بود که 15 درصد از سوالات جست و جو شده بدون نتیجه باقی می ماند. در واقع گوگل نتیجه ای برای جست و جوهای کاربران نداشت و کاربران با نتایج غیر مرتبط با جست و جوی خود و یا اینکه نتیجه ای یافت نشده رو به رو می شدند. به همین دلیل گوگل الگوریتم رنک برین را طراحی نمود تا نتایج جست و جوی کاربرانش دقیق تر و با مفهوم تر باشد.

 

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 121 تاريخ : شنبه 7 خرداد 1401 ساعت: 18:42


چرا پیوند ها برای بهینه سازی التفات دارا هستند؟
لینک و پیوند ها بازه هاست که نقش مهمی در بهینه سازی بازی می نمایند چک لیست سئو و تا امروز هم التفات ویژه خویش را نگهداری کرده اند. در‌این مقاله پژوهش می‌کنیم که لینک و پیوند‌های ورودی، خروجی و داخلی می توانند به شما یاری نمایند (یا این که سبب ساز خسارت برایتان شوند). در ابتدایی ترین روزهای به دربین داخل شدن seo، سکو‌بندی اینترنت به شدت براساس کاربرد واژه کلیدی در محتوای کاغذ بود. سوای وجود الگوریتم جستجوی بغرنج، کاربرد کلمه و واژه کلیدی سهل وآسان‌ترین روش برای مرتبه‌بندی صفحه ها بود.

منطق بهینه سازی هم معمولی بود: هر چه کلمه‌های کلیدی در کاغذ اینترنت بیشتر گزینه استعمال قرار می‌گرفت، احتمال بیشتری وجود داشت که شیت متبوع به واژه متبوع مرتبط باشد. متاسفانه، فعالان seo در‌این مجال از این مجال به کارگیری کردند و عبارات کلیدی را به صورت غیر طبیعی برای استحصال مرتبه فراتر در گوگل استعمال کردند.

این طرز در بهینه سازی امروزه تحت عنوان " کی ورد استافینگ – یا این که بمباران واژه کلیدی" شناخته میشود. این دستور منجر میشد وب سایت ها حتی در حالتی که دارنده محتوا مفیدی برای ارائه نیستند، عالی چشم شوند. روشی تازه برای کاوش و بررسی سایتها این میباشد که ببینیم مرتبه آن‌ها چیست و به چه چیزهایی نیاز ندارند و تحلیلی بالاتر از داشتن یک محتوا اجرا دهیم.

همدم شدن با گوگل: ترکیب گوگل + رنک پیج
گوگل در سال ۱۹۹۶ از روش هم‌کاری در میان دو بنیانگذار، یعنی لری پیج و سرگیی برین استارت به شغل کرد. درجه‌بندی او‌لین موتور کاوش براساس الگوریتم رنک پیج بود که بعداز لری پیج که در درحال حاضر پژوهش بازیابی داده ها در دانش کده استنفورد بود، بسط‌یافت و بدین اسم نامگذاری شد. به کار گیری از لینک و پیوند‌ها میان صفحه های اینترنت، یک استدلال مرتبه‌بندی به اکانت می آمد.

گوگل در خصوص آرشیو صفحه ها با بهینه سازی می‌گوید:

رنک پیج با شمارش تعداد و چگونگی لینک و پیوند‌های یک ورقه عمل می‌نماید تا یک تقریب ظریف از این که سایت چقدر اثرگذار میباشد را گزینش نماید. فرض اصلی این میباشد که وبسایت‌های اساسی‌خیس احتمالا لینک و پیوند‌های بیشتری را از وبسایت‌های دیگر اخذ می‌نمایند. به مکان تفحص آحاد ریزه کاری مرتبط با کیفیت تجزیه و چک گوگل و چک پیوند‌ها، خوب میباشد بدانید که چرا این الگوریتم به لینک و پیوند در نوبت اولیه اعتنا می‌نماید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 107 تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1401 ساعت: 14:44


طریق دوم مرتبط با Anchor Text میباشد. درصورتی که نوشته‌ی‌علمی لینک و پیوند چک لیست سئو بلیدینگ را تحقیق کرده باشید قطعا می دانید انرتکست چیه. واژه و کلمه یا این که گزاره ای که لینک و پیوند میشود همون انکر تکست میباشد. از جمله اینجانب کلمه و واژه “پیوند بیلدینگ داخلی” رو پیوند می‌کنم به یک ورقه خاص. در‌این‌صورت این پاراگراف میشه انکر تکست پیوند اینجانب که از عنایت متعددی شامل است.

مسلما شما هم مشاهده کردید در بعضی وب سایت ها بعضا از پیوند ها را با انکر تکست هایی مثل “اینجا کلیک فرمایید” ، “روی این نصیب کلیک نمایید” و بخش اعظمی مورد ها شبیه دیگر تولید می نمایند. این طرز 100 درصد غلط بوده و نباید این فعالیت رو اعمال بدید. گوگل با رسیدگی این لینک و پیوند ها متوجه میشه که برگه مربوطه برای چه عبارات کلیدی با صرفه گردیده. بدین ترتیب شما بایستی از عبارات و جملا‌ت مرتبط برای پیوند دادن به کارگیری نمائید.

تصویر نمائید می‌خواهید به کاغذ “یادگرفتن تعمیر گوشی” از روش یک نوشته‌ی علمی نو که در تارنما جدیدا نوشته اید پیوند دهید. شما بایستی از لغات کلیدی اساسی که به قضیه ورقه مربوط باشد به کار گیری نمایید. برای این برگه به عنوان مثال می اقتدار از عبارات و جملا‌ت کلیدی مثل: تعمیر تلفن همراه، فراگیری تعمیر گوشی، یادگرفتن مجانی تعمیر اشکال گوشی، تعمیر موبایل تلفن همراه، طریق تعمیر گوشی و …. که تمامی با قضیه ورقه مقصد یکی‌از است.

3- به کارگیری از جمله ها زمانبر برای لینک و پیوند سازی داخلی
طرز سوم لینک و پیوند سازی داخلی مربطو به استعمال از جمله‌ها وقتگیر میباشد. در نحوه دوم با انکرتکست آشنا شدید. درحال حاضر ما میخواهیم از جمله‌ها زمان بر برای انکرتکست پیوند ها به کار گیری کنیم. ولی مورد نیاز میباشد بدانید که فقط بعضی مواقع می بایست از تکنیک لینک و پیوند سازی به کارگیری فرمائید.

درین طرز شما میتوانید چندین لغت ها اصلی که ممکن میباشد یوزرها در گوگل آنها‌را کاوش نمایند به انکر تکست اساسی اضافه نمائید.

به عنوان مثال درصورتی که انکر تکست ما “خرید بک لینک و پیوند” باشد، می قدرت از جمله‌ها متعدد همانند: خرید بک لینک و پیوند ارزان ارزش ، خرید لینک و پیوند های طبیعی، بک لینک و پیوند طبیعی برای ارتقاء جايگاه وب سایت و … کلیه این مفاد را می قدرت برای انکرتکست لینک و پیوند بهره برد. این طریق اثر فوق العاده بی نظیری روی بهینه سازی داره و می توانه بیشترین اثر رو روی صفحه ها و لینک و پیوند های شما داشته باشه.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 215 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 14:22